divendres, 29 de juliol de 2016




El Punt Jove romandrà tancat per vacances de l'1 al 31 d'agost.
Tornem l'1 de setembre amb el nostre horari habitual d'atenció : els dilluns i dimecres de 16 a 20h i el dimecres també al matí de 10 a 14h.
Si necessites alguna informació o has de fer alguna tramitació, com carnets, et pots adreçar a l'Oficina Jove de Calabria, romandrà oberta tot el mes d'agost de dilluns a divendres de 9 a 14h.

Oficina Jove de Calabria
Carrer Calabria, 147- Barcelona
Tel. 93 483 83 84
a/e barcelona.calabria@oficinajove.cat
facebook.com/oficinajovecalabria

Bon estiu!!


APUNTA'T A L'ESCOLA OFICIAL DE IDIOMES!
Si tens 16 anys i vols estudiar un idioma en una escola oficial, estigues atent al calendari per poder fer la teva preinscripció i matrícula a l'escola oficial d'idiomes que triïs. Te'n deixem algunes dates: 
  • Publicació de l'oferta de places: 29 de juliol de 2016.
  • Presentació de sol·licituds 
  • Període de preinscripció:
    • Telemàtica: de l'1 al 5 de setembre de 2016 (fins a les 14.00 h).
    • Telemàtica amb suport presencial a l'EOI: 5 de setembre de 2016 (fins a les 13 hores).

Si viatjant et perden les maletes, reclama!
Molts viatges ideals s'acaben convertint en un malson si les maletes no arriben al destí esperat. A l’avió, a l’autobús, al vaixell o al tren, pot ser molt útil saber quins passos cal seguir quan es perd l’equipatge.

El viatge que tant esperàvem pot acabar-nos angoixant quan sofrim la pèrdua de l’equipatge, una vegada som al nostre destí o quan tornem a casa. Potser alguna vegada t’han extraviat les maletes, les has rebudes amb retard o malmeses o bé t’han robat l’equipatge durant un viatge. Es tracta d'una situació freqüent, com indiquen les estadístiques: l'any 2014 les línies aèries van extraviar 24,1 milions de maletes, és a dir, més de 66.000 maletes al dia. Malgrat tot, el descens en els darrers 10 anys el percentatge d'equipatges mal gestionats ha caigut un 48,5%, i cal tenir en compte, que el nombre de passatgers augmenta any rere any.
Però què cal fer quan es viu una d’aquestes situacions?

A l’avió
Si quan arribem a l’aeroport de destí tenim alguna incidència amb l'equipatge facturat (destrucció, pèrdua, deteriorament o retard), haurem d’acudir immediatament al taulell de la companyia per presentar la reclamació corresponent i omplir el Part d’Irregularitat de l’Equipatge (PIR) amb informació bàsica, com ara el número de vol, el material perdut i la descripció de la maleta. Caldrà que conservem el taló de l’equipatge, els codis de la targeta d’embarcament i tota la documentació que tinguem.
Independentment d'haver omplert el PIR abans d'abandonar l'aeroport, si l’equipatge no apareix hi ha un termini de vint-i-un dies des de la desaparició per presentar la reclamació. Si després d'aquest termini la maleta no ha aparegut es considerarà extraviada i cal interposar una reclamació a la companyia per pèrdua d'equipatge. Si, en canvi, l’equipatge apareix però està malmès, disposem només de set dies per fer la reclamació. Amb tot, les principals companyies només es fan responsables dels danys més grans i no dels petits.
Has de saber, a més, que si la maleta no apareix a la cinta de recollida, la companyia ha d’entregar-te un paquet amb material de subsistència per a la nit, a més a més d’indemnitzar-te.
La indemnització pot ser de com a màxim 1.131 DEG (drets especials de gir, una unitat que fluctua diàriament, el valor del qual el marca el Fons Monetari Internacional, i correspon a poc més de 1000 euros).
Al tren
Al serveis de Mitjana Distància, Avant i Rodalies de Catalunya, Renfe Operadora no realitza facturació d’equipatge. Tal com s’indica al web de 
Renfe és responsabilitat exclusiva de la persona viatgera la vigilància del seu equipatge. Per tant, caldrà tenir-ne molta cura.
Des de fa un temps, els bitllets d’AVE/Llarga Distància ofereixen el servei d’
equipatge porta a porta, del qual se n’ocupa Correus. En cas de deteriorament o pèrdua de l’equipatge cal reclamar directament a Correus amb els següents terminis: 1 any des de la data d’admissió en cas de pèrdua, fins a 21 dies naturals a partir de la data d’entrega en cas de retard i fins a 7 dies naturals a partir de la data d’entrega en cas de danys o deteriorament no visible des de l’exterior. Caldrà informar-se de les indemnitzacions directament amb els operadors, donat que no ofereixen aquesta informació als seus webs.
Si hem d'utilitzar companyies ferroviàries d'altres països, serà convenient obtenir informació sobre les respectives normatives en matèria d'equipatge.
A l’autobús
En cas de perdre l'equipatge a l’autobús, l’empresa transportista indemnitzarà els viatgers pagant un màxim de 14,50 euros per quilo, fins a un màxim de trenta quilos. Si aquesta contenia objectes de valor, és possible sol·licitar a la companyia una responsabilitat més gran. L’equipatge de mà, per la seva banda, és responsabilitat del viatger, excepte si es produeix un robatori quan aquest no està dins del vehicle. Per a sol·licitar la indemnització a l’empresa d’autobusos cal demanar el full de reclamacions i omplir-lo tot detallant l’estat inicial de l’equipatge i els danys ocasionats durant el viatge.
Si l'oferta d’indemnització no satisfà el viatger, aquest té l’opció d’acudir a les 
Juntes Arbitrals de Consum i a la Junta Arbitral de Transport de Catalunya, dos serveis gratuïts.
Al vaixell
Les línies regulars de transport marítim (Ferries), acostumen a permetre portar entre 20 i 40 quilos d'equipatge en funció de cada companyia. No és necessari facturar ni les maletes ni l'equipatge de mà, però no es fan responsables del robatori o de la pèrdua de l'equipatge. Durant la travessia podem portar l'equipatge amb nosaltres, deixar-lo en els maleters (sales per guardar les maletes, que poden estar obertes o tancades depenent de la companyia marítima), o a l'interior del nostre vehicle si fos el cas. Per tant, és recomanable portar etiquetes identificatives a les nostres maletes i portar amb nosaltres els objectes de valor.
En el cas dels creuers, cada companyia marcarà els límits de responsabilitat a les seves condicions generals de contractació. Però cal tenir en compte que si s’acullen a la Convenció d’Atenes, la indemnització màxima per passatger i creuer és d’aproximadament 1.100 euros en cas de dany, retard o pèrdua d’equipatge.
Per qualsevol reclamació, cal adreçar-se al taulell de la companyia a la terminal portuària, o, si s'escau, acudir a les 
Juntes Arbitrals de Consum i a la Junta Arbitral de Transport de Catalunya.
Sigui quin sigui el sistema de transport utilitzat, es recomana també contractar una assegurança de viatges que inclogui les incidències relacionades amb l'equipatge.
Com reclamar?
1r. Hem de reclamar a l’empresa que ens ha fet el transport:

Demanant els fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita

·         trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client (t’han de facilitar el núm.d’incidència)

·         en tots els casos, les empreses han de garantir que tinguis constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualsevol mena de queixa o reclamació que afecti el funcionament normal de les relacions de consum

2n. Un cop hem reclamat a l'empresa que ha fet el transport, aquesta  disposa del termini màxim d’1 mes des que hem presentat la reclamació per donar-nos una resposta. Si no rebem una resposta satisfactòria de l’empresa en el termini màxim d'1 mes, podeu presentar una reclamació a:

A l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) del nostre municipi, per correu o personalment.

A l’Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) de la nostra comarca si no hi ha OMIC al teu municipi, per correu o personalment.

A les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenim accés a cap OMIC ni OCIC personalment o a través aquest FORMULARI. En l’escrit de queixa, reclamació o denúncia cal que hi incloguis les teves dades (adreça, telèfon de contacte, etc.) i les de l’empresa, que hi exposis els fets, concretis clarament la teva petició i que hi adjuntis tota la documentació de què disposes (justificant acreditatiu de la reclamació presentada davant l’empresa, factura, tiquet, publicitat, pressupost...)

Podeu contactar també per demanar assessorament sobre el vostre cas amb una Associació de Consumidors.

Més informació : www.jove.cat



FesCAT

L'aplicació mòbil de les Festes Populars de CATALUNYA!

Amb el suport de la Generalitat de Catalunya a través de la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals. Generalitat de Catalunya.

Què és aquesta APP?

FesCAT inclou una xarxa social per a aquelles persones que desitgen estar informades sobre els programes d'esdeveniments de les festes populars de Catalunya. Podreu pujar fotos, xatejar, conèixer gent i molt més!

Podreu pujar fotografies a l'Aplicació, les quals sortiran al "mur" i seran visibles per tothom que sigui part d'aquesta nova xarxa social. Podreu veure i comentar les fotos que altres persones fan a les festes populars i animar-vos a assistir-hi.

Coneixereu gent nova, fer amics... i, també, estareu en contacte amb la vostra gent a través de FesCAT. Disposeu d'un xat intern (privat) a través del qual podeu parlar amb aquelles persones que estimeu i, també, relacionar-vos amb gent nova.

Podreu veure el programa de totes les festes populars a l'APP amb ubicació a un mapa incloent guia GPS. Podreu filtrar-los per província i població. També podreu confirmar la vostra assistència als esdeveniments i realitzar el pagament d'aquells que no siguin gratuïts si els Ajuntaments o organismes responsables ho permeten.

Gràcies a la guia assistida per GPS, podreu arribar als esdeveniments que us interessin sense perdre-us pel camí. Arribareu, fins i tot, als petits poblets de costa o muntanya sense pèrdua. Ara serà molt més fàcil!



Més informació : www.jove.cat